onsdag 27. august 2014

NydeligGodt!!!

Vi, mannen min og jeg, elsker å eksprimentere på kjøkkenet...
Vi vil at det meste vi spiser skal være laget helt fra "bunnen".
Og nå har vi endelig klart å lage en majones som smaker NydeligGodt!!


Vi har prøvet og feilet, men nå er oppskriften PERFEKT!
Så da er det på tide å forevige den HER på bloggen...


NydeligGod majones 

Du trenger :

2 eggeplommer
2 ts dijon sennep
1,5 ts hvitvins eddik
1,5 dl raps olje

Fremgangsmåte :

Pisk lett sammen eggeplommer, eddik og sennep.
Finn frem en stavmikser, og sett den ned i * blandingen.
Start stavmikseren, og tilsett litt og litt olje i blandingen.
Du vil raskt se at blandingen blir tykkere og tykkere, og lysere og lysere i fargen, jo mer av oljen du tilsetter.
Når all oljen er mikset inn i blandingen, 
står du med en NydeligGod majones forran deg !!!

Vel bekomme !

* TIPS: Ønsker du å lage en hvitløks aioli, 
tilsetter du to fedd presset hvitløk ...


2 kommentarer:

  1. Det hørtes godt ut, synd jeg mangler to av ingrediensene! Er også for det å lage ting fra bunnen av slik at jeg vet hva de inneholder. Mine faste ting som jeg alltid lager selv er; peanøttsmør, blåbærsylt, hamburgerbrød, brød, tacokrydder for å nevne noe. Synd det bare er meg i huset som lager mat! Kunne godt blitt servert middag en gang, hehe

    SvarSlett
  2. Tusen takk for god oppskrift! Den er nå notert i kokeboken;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...