tirsdag 5. mai 2015

Perleflagg på en snor...

Helt siden jeg startet å jobbe på stor avdeling, i barnehagen, fjor høst 
har jeg utfordret meg selv og barna på avdelingen 
til å vidreutvikle den hverdagslige aktiviteten vår,
å perle...

Juletrepynt til jul, egg og kyllinger på blomsterpinner til påske, 
og nå er tiden inne for å pynte til 17 mai !


Ideen til 17 mai var å perle flagg festet på en snor...
"En flagg-girlander"


Ideen med å smelte snoren inn i perleflaggene fikk jeg en natt jeg lå og drømte...
Dagen etter dro jeg på jobb for å prøve ut ideen min, og den funket NydeligFlott!!


Stryk den ene siden lett, før du tar flagget av brettet.
Snu flagget og legg snoren mellom perlen.
Stryk godt på begge sider av flagget,
slik at snoren blir ordentlig smeltet inn i midten!!


NydeligFlott flagg-girlander!!


Denne girlanderen har barna på avdelingen min vært med å lage!!


Trikset for at barna skal få mestringsfølelse ved enkelt å kunne perle et slikt flagg selv,
er å prikke opp på brettet hvor de forskjellige perlene skal være!!


Så nå er det bare å sette i gang folkens...
Perl med barna!!!


Mitt neste perleprosjekt vil bli å perle en vimpelrekke 
med perletrekanter i alle regnbuens farger!

Vi blogges...

4 kommentarer:

  1. For en super ide, både som flaggvimpel, og som vanlig vimpel.. Skal absolutt prøves, iallefall om noen år når minstemor har blitt stor nok.., største frøkna her har sjeldent tid til slikt lenger..:) Gleder meg til å se den neste du skal lage:))

    SvarSlett
  2. Så lurt! At jeg aldri tenkte på å smelte inn snoren selv da jeg jobbet (i mange år) i barnehage. Smartingen :)

    Har du lyst til å bli med på en liten giveaway deler jeg en i det siste innlegget mitt. Trekning fredag 8. mai, så skynd deg om du vil være med :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...