tirsdag 22. november 2016

Tegn til tale...

Da Sofus var baby lærte jeg har tegn til tale slik at vi lettere kunne kommunisere. Han kunne med enkle håndbevegelser fortelle meg at han var sulten, tørst og ferdig. Ferdig-tegnet lærte han først, og allerede da han var 3,5 mnd gammel kunne han fortelle meg at han var ferdig (ferdig å ligge i lekegrinda, ferdig å spise, osv.) Sulten og tørst var også tegn som ble flittig brukt etterhvert! 


Da Klara begynte å drikke flaske introdusere vi tegnet spise for henne. Og hver gang hun skulle få flaske, håndledet vi henne og lagde spisetegnet med hånden hennes. 


Jeg regnet ikke med at hun skulle klare å vise oss tegnet selv før om noen måneder, men der tok jeg feil gitt!!! Her om dagen lå hun søtt i sengen sin og var sulten... 
Hun tittet på meg og førte ivrig hånden til munnen gjentatte ganger.... 


Og da jeg spurte henne med mild stemme " Klara, vil du spise...?" 
strålte hun opp med et smil og sprella med armer og bein.  


Kjempe gøy! Vår bitte lille jente med sine 4 kg og 50 cm, kan fortelle oss hva hun vil!! Helt utrolig.
Hun er snart 6 mnd gammel, og i følge terminen skulle hun vært ca 2 mnd. gammel i disse dager.
Gøy å følge med på utviklingen hennes! Hun er skikkelig våken om dagen, og hun digger å herme etter oss. Jeg rekker ut tungen, Klara rekker ut tungen. Etterfulgt av skøyeraktige smil....som smelter mammahjertet!


Jeg lagde en liten Sofus og Klara kollasje for å se om jeg kunne se noen likheter mellom de....
Og det synes jeg så absolutt at det er! Hva synes du?

Ønsker alle som titter innom en NydeligFlott start på uka!

Vi blogges...



3 kommentarer:

  1. Så utrolig fascinerende!! Wow!

    SvarSlett
  2. Поздравляем Вас!!! такие достижения в таком молодом возрасте... Умнички))

    SvarSlett
  3. Veldig, veldig stilig! (Og søte, søte Klara <3 ) Det skal jeg definitivt prøve med knøttet mitt på 5 måneder :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...