fredag 13. januar 2017

Babygrøt...

Siden det ikke er lenge siden nyttår, og et av mine nyttårsforsetter var som følger : "Servere sunn og god mat", så kan jeg jo ikke feige ut og gi Klara "kjøpegrøt" nå som hun skal begynne med prøvesmaking...... Nei! Jeg svingte meg rundt, trålte internett etter info og oppskrifter og sendte mannen i butikken for å handle inn varer.....


Oppskriften på Klara sin aller første babygrøt er som følger : 

NydeligGod SpeltGrøt :

Dette trenger du : 
1 ss speltmel 
0,5 dl vann 
1/3 ts Cocosa (kokosolje) 
2-3 ts kald aprikosmos.

Melet og kokosoljen kjøpte jeg på en helsekostbutikk. 
Aprikosmosen har jeg laget av økologiske aprikoser, og oppskriften finner du HER.


Fremgangsmåte :

Legg melet i bløt i vannet i minst en time.



Kok grøten på svak varme mens du rører konstant. 
Dette tar ikke lang tid.

Siden posjonen er så liten brukte jeg en lekekjele (IKEA) fra Sofus sitt lekekjøkken.... Hihi !


Når grøten er ferdig rører du inn kokosoljen. 
og deretter den kalde aprikosmosen...


Voila! 
Akkurat passe varm grøt til ei sulten lita frøken!


Grøten falt i smak, og Klara spiste godt, og koste seg med de nye smakene!!!

Vi blogges...

2 kommentarer:

  1. Ingen tvil om at litjtuppa likte maten du laget :-)

    SvarSlett
  2. Dette så ut til å falle i smak 😊

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...