tirsdag 7. februar 2017

Hjemmelaget pose til...

...lego og duplobrett!

I dag tok jeg meg (ENDELIG) tid til å sette meg ned ved symaskinen for å sy litt. Målet var å sy en oppbevaringspose til Sofus sine Lego og Duplo-brett. De har liksom aldri hatt noen fast plass inne på rommet hans, og de er alt for store til å ligge i lekekassene.... Endelig fant jeg på en løsning!


Tanken var først å sy en "lomme" som skulle henge fast på veggen, men etterhvert som lommen ble til, fant jeg ut at det heller skulle bli en posen med to hanker, slik at man kunne bære den med seg, isteden for at den skulle henge fastmontert på veggen. På denne måten kan man oppbevare brettene hvor man vil, samtidig som man lett kan få de med seg dit man skal leke med de...



Det er veldig lenge siden jeg har greid å sette meg ned ved symaskinen. Bortsett fra et par putetrekk har jeg ikke orket å sy noe som helst siden vannet gikk, og all dramatikken rundt Klara begynte, fredag den 13 mai. Så det var veldig deilig å sette seg ned og kjenne på lysten og gleden ved å gjøre noe kreativt igjen. Håper det fortsetter slik fremover...!! 


Det ferdige resultatet...
Som oftest når jeg skal sy noe nytt, så aner jeg ikke hvordan det ferdig resultatet kommer til å bli. Jeg bruker aldri mønster og sjelden målebånd når jeg skal sy noe jeg aldri har laget før. Da blir veien til mens man går (les: syr). I dag brukte jeg duplobrettene som mal og sydde i vei. Underveis i syingen fant jeg ut at jeg heller ville lage en pose med hanker, så da sydde jeg på det.... 


Dagens ferdige produkt fikk rødt fór, fra et laken, inni seg. Og på utsiden ble det gammelt 
stoff med Disneyfigurer på. Disneystoffet kjøpte en gang jeg var innom Fretex på Lillehammer... 


Jeg er veldig fornøyd med dagens innsats. 
Og stoffposen ble en helt perfekt oppbevaringpose for Lego og Duplo brett!!


Nå håper jeg Sofus blir glad for den nye og smarte oppbevaringsposen sin!! 

Vi blogges...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...