mandag 17. juli 2017

Rekefest!!

I helgen var vi på den årlige strandfesten! 
Sofus hadde gledet seg til festen hele uka, og spurt hver dag om det er i dag vi skal på fest....


Tidligere i våres så jeg et stoff med rekemotiv på, og siden den gang har mannen min og jeg lekt oss med tanken på å lage rekeklær. På strandfesten spiser vi alltid reker, så anledningen passet jo perfekt til rekeprosjektet vårt...

* hihi *


Festen pleier vanligvis å være i slutten av juli, så vi fikk det brått litt travelt da vi på mandag mottok invitasjonen, og festen var førstkommende lørdag... Vi hadde jo ikke kjøpt rekestoffet enda! Det så mørkt ut.


Jeg spurte på en facebookside om noen viste leveringstiden på stoffbutikken jeg trengte stoff fra, og eieren av butikken svarte meg. Det viste seg nemlig at selve stoffbutikken lå bare en halvtimes kjøretur fra huset vårt.... Lykke var stor! Og snille Astrid i Stoffbutikken.no åpnet butikken for oss tirsdag kveld, slik at vi kunne få kjøpt det vi trengte....
Man kan sy mye av tre meter mer rekestoff!! Så jeg sydde tre dager til ende. Hver gang Klara
sov sydde jeg....


Det ble gensere til Sofus, pappa´n og meg. 
Og lille Klara fikk en rekedress....

Sofus fikk også et pannebånd, og siden det kom flere barn på festen, 
sydde jeg noen smekker og pannebånd som Sofus kan gi til de.


Jeg sydde også tre sett med bukser og smekker, 
Som vi gav i "Velkommen til verden - gaver" til tre fine gutter!


Klara , som "endelig" hadde fått vannkopper, fikk dessverre ikke bli med på stranda. Så hun var hjemme i rekedressen sin, og kose seg med bestemor og bestefar....


Fikk du lyst på reker nå?? 

* hihi *

Det fikk jeg! Og siden det endelig er mandag i dag, så skal vi faktisk ha reker og vin til middag!
Det er en gammel tradisjon Aleksander og jeg hadde de første årene vi var kjærester. Reker og vin hver mandag.... Og ettersom Aleksander har begynt i ny jobb, med bedre arbeidstider, så kan vi endelig fortsette den hyggelige tradisjonen!

* jippi *


Ønsker deg som titter innom en NydeligFlott start på uka!!

Vi blogges...





3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Veldig morsomt. Du er flink å sy :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...