mandag 12. februar 2018

Regnbue-gelé

I helgen feiret vi Sofus sin 5 års dag. Og i den anledning lagde jeg regnbue-gelè.
Jeg har aldri laget det før, men resultatet ble så NydeligFlott 
at jeg bare må dele det med dere!!


Siden Freia nå selger gelé i alle regnbuens farger kan man 
endelig koke sammen og spise hele regnbuen på en gang! 
Det tar litt tid, ettersom hvert lag må stivne 
før man heller på et nytt lag. 
Men hvis man starter regnbue-prosjektet 
ca to døgn før geléen skal nytes 
rekker man fint å bli ferdig i tide.


Jeg lagde geléen med 7 forskjellige farger, 
men man kan fint droppe den siste fargen, rosa, 
siden den ble ganske lik det røde laget.... 

De siste årene har jeg også funnet ut at norgesglass passer ypperlig til gele!! 
Det tar ikke så stor plass i kjøleskapet, og det er i tillegg lett å frakte med seg, 
hvis man skal ha selskapet et annet sted enn der geléen blir til....


Geléen nytes som vanlig meg vaniljesaus og godt selskap!
Og restene kan man spise i smug, når ingen ser på....

* knis *

Ønsker alle som titter innom en NydeligFlott start på uka!!
Vi blogges...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...