fredag 31. mai 2013

Mine tanker...

På mandag leste jeg at min store favorittblogger
Sukkertøy for øyet ville gi seg med bloggingen... 
Hun syntes andre mediaer, som instagram,
twitter og pinterest hadde tatt over for bloggene...
Og hun merket nedgang på både besøkende og kommentarer...
Hmmm...
Det fikk meg til å tenke!!!
Jeg har tenkt og grublet hele uka...

Må jeg gi meg med bloggingen og? Er det slutt nå?
Min blogg kan ikke engang måle seg med hennes blogg...
Men jeg har lagt merke til at besøkstall og kommentarer har minket hos meg og...
Jeg har laget tre innlegg denne uka, som ingen har kommentert...
Har noen lest innleggene i det heletatt, tenker jeg da...?
Bør jeg kanskje gi meg?

NEI, DET VIL JEG IKKE!!
Jeg fortsetter som før!
Men det har dukket opp noen spørsmål jeg vil finne svaret på!!
Hvem blogger jeg for?
Hvorfor blogger jeg?
Det er færre innom bloggen min
Ok, jeg kan skylde meg selv for at jeg fikk instagram, 
og begynte å dele de samme bildene der som på bloggen... 
Hvorfor besøke bloggen, når man allerede har sett bildene på insragram...
Skjønner den...
Derfor har jeg begynt å skille litt på bildene jeg legger på de forskjellige mediene!
Problem løst?
...nei...
Mindre kommentarer
Og igjen kan jeg skylde meg selv .
 * gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg *
For når jeg legger igjen kommentarer hos andre,
da får jeg kommentarer igjen!
Enkelt og greit!
NÅ er saken løst!?
Eller...
Vent litt...

Er det om å gjøre å ha flest følgere, flest sidevisninger og flest kommentarer...
Er det derfor jeg blogger??
...hmmm...
! ååå !
Dette vil jeg finne ut av!
Kanskje jeg blir klokere om jeg selv svarer på spørsmålene mine...
Jeg prøver...
Hvem blogger jeg for?
For meg selv...
For de som vil bli inspirert...
 For de jeg kjenner...som lurer på hva jeg/vi driver med...

Hvorfor blogger jeg:
Fordi jeg elsker å ta bilder!
Fordi jeg liker å inspirere!
Fordi jeg liker å dokumentere det vi gjør.
Fordi jeg liker å se tilbake på ting som har skjedd!
Og sist men ikke minst, fordi jeg liker det!

Hvorfor vil jeg fortsette å blogge:
Fordi jeg vil spre hverdagsglede.
Fordi jeg vil dele ideér og tips.
Fordi jeg liker alle de fine tilbakemeldingene jeg får.
Fordi jeg føler dette er noe jeg kan (...hihi...litt teit å si kanskje! )
Hvordan blogg har jeg:
En idéblogg, med tips og ideér...
En mammablogg, jeg er mamma og englemamma...
En husblogg, hvor jeg dokumenterer oppussingen av huset vårt...
En tankeblogg, hvor jeg skriver om glede, sorg og tanker som surrer rundt...
En interiørblogg, selvom jeg verken har noe fra HAY, TineK, eller HappyLights...
En hverdagsblogg, med bilder av kaffekopper, oppskrifter, og NydeligFlott hverdagslykke...
Hvordan blogg vil jeg ha:
En blogg, sånn som jeg har nå...
Med litt av hvert...

Med en undertekst som dette kanskje...

- hverdagslykke - baby - foto - ideér -interiør - 

Ja! Her har du bloggen min!
Sånn skal den være!!

...med små glimt fra en NydeligFlott hverdag...
Ok, da sier vi det sånn...
* hihi *
Aaaahhhh!
Deilig å få det ut!
Å få alle tankene ned på "papiret"
Og nå som det er gjort, kan bloggingen fortsette som før!
Takk for at du leste!
Håper du vil fortsette å følge meg!
* hihi *
Å...glemte nesten å si...
Ønsker alle en NydeligFlott helg!

23 kommentarer:

  1. Liker resonnementet ditt!
    Jeg er ikke ivrig på verken å blogge eller kommentere for tiden, men jeg har nå alltid tenkt at bloggen er "min" - og så får de som vil lese, kommentere osv.Ikke alltid at det passer inn i en hektisk hverdag å ha noe på hjertet hele tiden. Ei heller blogger jeg hvis jeg flytter om på ting eller hver gang jeg får noe nytt i huset. Jeg er ikke på Instagram og vet heller ikke om jeg kommer til å starte med det. Det er mitt valg. Hadde selvsagt vært morsomt å ha høye lesertall og mange kommentarer, men, pytt pytt. Synes du skal fortsette å blogge, jeg. For deg selv og om alt det du liker. :-) God helg til deg og dine også!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  2. Vettu, alt det du skriver her i dag har jeg tenkt over selv mange ganger det siste året. Er så enig i observasjonene dine. Er så utrolig vanskelig noen ganger å holde hode "kaldt" og tenke at man gjør jo denne blogginga først og fremst for seg selv... sånn egentlig, men det er jo gøy med litt respons også, ikke sant?
    Denne hobbyen kan være en prøvelse noen ganger ;).

    Men du må ikke tenke tanken på å slutte å blogge. Blir så inspirert av bloggen din.
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg har lest alle innleggene:-)
    Men det er ikke alltid jeg rekker å kommentere.
    Det begynner å bli en jungel av blogger der ute,
    så det er ikke bare, bare å nå opp i "kampen" om å bli lest.

    Du har en kjempefin blogg, så håper du fortsetter leeenge:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Ja, det er viktig å huske på at man først og fremst blogger for seg selv. Jeg har to blogger jeg driver. Den jeg skriver fra nå og 'hobbybloggen' min som heter http://victoriasstrikkerier.blogspot.no/ .
    Håndarbeidsbloggen min skriver jeg først og fremst veldig for min egen del, for å se hva jeg har strikket, huske oppskrifter, etc. Og er fryktelig glad for de jeg kan dele dette med. Her har jeg oppdatert ekstremt sjelden for tiden, rett og slett fordi strikkeinspirasjonen min er borte for tiden. Men skal få kjørt den i gang igjen!

    Bloggen Vicsus opprettet jeg fordi jeg ikke ville blande inn noe annet på strikkebloggen min.
    Jeg merker at jeg her sjekker mye hyppigere lesertall og lurer på om det stiger osv!
    Noen dager kan jeg være helt desperat. Siden jeg starta med bloggen i april, har jeg karret til meg omlag 100 faste lesere pr dag!
    Det er jo ikke mye med tanke på andre bloggere har, og ikke minst du! :)

    Dette her var kanskje ikke så mye konstruktivt, men du må ikke slutte å blogge! Vi er mange som følger deg, og jeg tror det har lett for at man i en travel hverdag velger å kun lese blogger fremfor å slenge igjen en kommentar. Dessverre, kanskje?
    Men så lenge man ser det er trafikk innom, tar jeg det ikke så hardt på kommentarene. :)

    SvarSlett
  5. Kjære deg bak den nydeligflotte bloggen! Jeg leser bloggen din og ser bildene dine her og på Instagram - OG jeg liiiker det jeg ser og leser!

    Merker det samme hos meg! Men jeg tenker som deg...

    Og forestten hadde det ikke vært for at jeg blogger selv, ville jeg ikke fått så mye fin inspo!

    Nydeligflott kveld til deg

    -Klem Kjersti-

    SvarSlett
  6. Hei!
    Nå må jeg bare legge igjen en kommentar til deg, som den første noensinne i "bloggverden"! Jeg er for tiden hjemme i mammaperm
    Med mitt 2. Barn og leser mange blogger, bla din -- og jeg liker bloggen din kjempegodt! Jeg er innom deg hver dag, og blir alltid i godt humør når jeg leser hva du skriver - liker layouten din, fargene dine og måten du skriver på. Fortsett med det! Klemmer fra mamma i Molde :)

    SvarSlett
  7. Det viktigste er å like det man gjør, så faller resten av bitene på plass på en eller annen måte, tror jeg.:)
    Fortsett som du gjør, så lenge du har lyst! Noen vil alltid ha lyst til å bytte beite, eller ta seg en pause når de har gjort samme greie lenge, det betyr ikke at det ikke er rom for andre.:)

    God fredagskveld til deg og din NydeligFlotte blogg! :)

    SvarSlett
  8. Skjønner tankegangen din tror mange av vi bloggere tenker slikt innimellom :) men ikke slutt med bloggen din, for den er herlig. :) Ha en fin fin helg. Hilsen Tone

    SvarSlett
  9. ÅÅ jeg elsker dette innlegget =D
    liker det edelige svaret ditt!
    Ha en knall helg ;D

    Klemmer fra Heidi

    SvarSlett
  10. Jeg skjønner hva du mener, og noen har nok dropppet blogging for Insta er mer lettvint.. Men det er jo så mye kosligere å lese blogger, bli litt kjent med forfatteren:) Både blogging og Insta er nytt for meg i grunn, så tenker ikke å gi meg ennå;)
    Og ja først og fremst gjør jeg det for meg selv, og håper andre kan like det*smiler*
    Men å kommentere er vel noe vi alle kan bli flinkere til, for det er så stas å få koslige kommentarer<3
    Ha en flott helg. Jeg skal på bloggtreff idag, og bare det gjør blogging vel verdt;)
    Klem

    SvarSlett
  11. Så bra du fortsetter !!
    Instagram har nok tatt litt over for mange bloggere, og jeg må ærlig innrømme at jeg lett hopper over et innlegg der bildene som vises for det første er bilder tatt med mobilen (dårlig kvalitet) og for at det er brukt akkurat de samme bildene som på instagram :( Har liksom sett det før...

    Kommentarer og besøk på bloggen er jo altid kjekt å få, men for meg handler det litt om det å kunne se tilbake på hva en har gjort og ikke minst ha god kvalitet på bildene (prøver så godt jeg kan hvertfall)Bilder er jo over halve bloggen for min del :)))

    Masse lykke til med bloggingen fremover.
    Jeg titter innom, men ikke like flink å kommentere :( Skal prøve å bli flinkere :)))

    Her er det full sving på kjøkkenet med utskifting av vinduer med tanke på nytt kjøkken som kommer i hus i slutten av juni. Mye som skal gjøres, men vi er igang :)))

    Ha en super lørdag og helg, håper solen titter frem her snart, for det begynner å bli rimelig kaldt innendørs nå :)))

    Klem Heidi

    SvarSlett
  12. Nå trodde jeg først at du også skulle gi deg! Og det liker jeg ikke..
    Jeg blir veldig inspirert av bloggen din, både bilder og tekst! Gode hverdagsøyeblikk som du skriver, de er jo gull verdt. Vi må leve for dem, de er det jo flest av! Håper du fortsetter i lang tid fremover. Vi må jo ikke glemme at det er bloggerne selv som er med, i hvert fall de største, å skaper trenden. Du er nok større enn du tror, og DU påvirker mange!

    Vi må gi og ta, noe som tar mye tid. Men så er det jo veldig givende i det store og hele!

    Ha en finfin helg!
    Klemmer fra Maren

    SvarSlett
  13. Jeg har kikket innom bloggen din med jevne mellomrom det siste året. Jeg liker bloggen din fordi den er annerledes enn de andre bloggene. Du er veldig kreativ, har din egen stil og så liker jeg at du også liker turkis og mintfargede ting :-) Selv om jeg ikke kommenterer (så ofte), liker jeg å se på bildene dine og lese litt om ditt hverdagsliv.

    Klem Siv Marte

    SvarSlett
  14. Morsomt skrevet ! Jeg følger deg - og du har en nydelig flott blogg :-) godt skrevet, flink å ta bilder, gode tips og ikke minst inspirerende ! Fortsett sånn :-)

    SvarSlett
  15. Gode funderinger! :) Og som fersk blogger: Fortsett med bloggingen din! Det er veldig koselig. Jeg selv har senket skuldrene og lager innlegg når jeg har lyst. Ellers blir det bare en tidstyv og stress. Og det er jo ikke meninga.
    Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  16. Hei Julie. :-)

    Som jeg har sagt til deg mange ganger før så skriver du en av mine favorittblogger. Jeg er såå glad for at du vil fortsette den kreative bloggen din :)

    Antall kommentarer og statistikk går stadig opp og ned - man kan ikke gi seg av den grunn, tenker jeg. ;) Nå som sommeren er her er det sikkert mange som prioriterer sol og uteaktiviteter fremfor blogglesning også? Men slik får det bare være :) Plutselig er høsten her igjen...

    Stå på videre.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  17. Du har ein kjempeinspirerande blogg Julie, så er glad for du forsett med blogginga:-)
    Klem frå mari

    SvarSlett
  18. Hei Julie,
    Jeg har lenge vært glad i surfe rundt på interiørblogger, men før nå idag har jeg ikke lagt igjen en eneste kommentar. Jeg fant bloggen din ved en tilfeldighet i januar, da jeg lå hjemme høygravid og sjukemeldt. Din blogg var et lyspunkt i hverdagen og ga meg energi til å komme meg gjennom dagen. Jeg fikk min lille Ingrid noen dager etter at du fikk din Sofus, og jeg følger fortsatt med på bloggen din nesten daglig.
    Jeg håper inderlig du ikke slutter å blogge. Ditt gode humør, flotte bilder, gode ideer og nydeligflotte hjem er en inspirasjon :) Men ikke blogg hvis du føler du må! Håper du ikke mister gleden ved å blogge.. Klem :)

    SvarSlett
  19. AAAh, så herlige tanker, og så fine ord du fant på tankene!! Skulle tro du leste mine!! Hihi... Jeg er så enig så enig, jeg blogger heller ikke for tall eller sidevisninger, og ikke har jeg så mange å vise til heller, fersk som jeg er... Jeg deler din glede ved å ta bilder, inspirere, spinne på tanker, dokumentere det vi gjør i og rundt huset vårt, og å skape.. Håper du aldri slutter å legge ut dine saker ;) MandagsKlemmer fra Edel

    SvarSlett
  20. *Tittei*
    Besøkstall minker i alle fall med finvær! Og selv har jeg jo falt fra jordas overflate siden Henry kom og hyla hver dag i 3,5 måneder! Hehe... Huset ser ut som en svinesti, så usikker på om jeg kommer til å blogge igjen selv, ikke noe som inspirerer her hos meg! Men du inspirerer enda altså!! ;)

    SvarSlett
  21. Som jeg kunne skrevet det selv! Det er jo bare kjekt:).

    SvarSlett
  22. Jeg leser bloggene dine! Kjekt med tips til en som er helt "grønn" på interiør!! Og vi hadde termin samtidig! Min sønn ble født 20 feb :) morsomt å se utviklingen til Sofus :) lykke til med bloggingen!

    SvarSlett
  23. Skjønner godt at du har fått mange kommentarer på denne, for dett var et flott, tankeefullt innlegg.
    Jeg tenker som deg, at bloggen er ens egen greie, samtidig som det er kos at noen vil være med på veien. Likevel er vi visst skapt for oppmerksomhet, for jeg må inrømme at jeg også blir skuffet om ingen legger igjen et eneste spor. Det er da jeg trekker litt på skuldrene, og tenker at jeg jo egentlig startet bloggen for meg selv. Bloggen er et deilig sted å drømme, dele, -en dagbok, og et smilehull i en til tider ellers grå hverdag. Bloggen din er nydelig, og jeg håper ikke du vil slutte selv om tallene tidvis går ned.Jeg bryr meg filla om både instagram og pinstertest, for blogger blir mye mer "nært". Håper du blir her. Vi er mange som legger ut masse innlegg, så man får jo ikke tid til å tråkke inn i alle innleggene. Likevel er det så godt å kunne ta seg en kopp med noe varmt og tråkke på tur- som jeg gjør hos deg i dag :)
    Et lite tips fra meg som titter stort når jeg først får vært innom er å ha en sånn kommntarboks som ligger "utenpå" som jeg har. Da er det så mye lettere å kunne titte innom flere innlegg.
    Gratulerer med liten stor gutt :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...